Avonturen op z'n Hanna's en Lisa's - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanna Lisa - WaarBenJij.nu Avonturen op z'n Hanna's en Lisa's - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanna Lisa - WaarBenJij.nu

Avonturen op z'n Hanna's en Lisa's

Door: HL

Blijf op de hoogte en volg Hanna

03 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Het is onze tweede dag vandaag, maar het voelt alsof we hier al weken zijn.. We zijn al aardig aangepast aan het klimaat hier, behalve dan het slapen.. dat wil nog niet helemaal lukken.

De titel zegt het al, in deze twee eerste dagen hebben wij al een paar avonturen beleefd! Gisteren zijn we bijvoorbeeld naar het centrum gegaan met de bus. De 'bus' zijn allemaal kleine Toyota busjes waarin je voor een paar gulden rond wordt gereden. De tijd en opstapplaats vinden is al een hele kunst opzich. Er zijn nl. geen vaste tijden en de bushaltes worden aangegeven met het bordje 'bushalte' en niet de 'B', zoals wij eerst dachten en daardoor drie busjes hebben gemist. Dit zorgde natuurlijk wel voor enige hilariteit toen we dit ontdekten.
Ook hebben we al twee feesten achter de rug, inderdaad elke avond een. Onze eerste avond zijn we naar Zanzibar geweest en gisteravond naar Wet 'n Wild. Deze feesten vinden plaats op het strand en er wordt uitbundig gedanst. Heel erg gezellig! In Nederland zouden we na een avondje stappen een kebabje pakken, hier pakken we een broodje lumito. Je raadt al dat Hanna dit in eerste instantie niet hoefde, maar later toch mijn halve broodje heeft opgegeten. De naam betekent ossenhaas en dat is ook eigenlijk wat het is. Gebakken ossenhaas met pindasaus, op een broodje. Heer-lijk! Goeie afsluiter van een mooie avond!

Vandaag hebben we voor het eerst in zee gezwommen met onze kameraad Ruud. Ons studentenhuis ligt rechtstreeks aan zee, alleen ligt er geen strand bij. Het zonnen doen we dus gewoon in onze patio!
De zon is hier erg warm, al zullen we niet klagen! We zijn vandaag allebei een beetje verbrand, Lisa ietwat erger dan Hanna. Dat wordt lekker aftersunnen straks!

Het is hier nu 6 uur, en we (lees: Hanna) zijn bezig met koken. Want ja, we koken lekker zelf! En het smaakt nog verrassend goed.

Voor jullie, welterusten! En dikke knuffel van ons!