Suriname! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanna Lisa - WaarBenJij.nu Suriname! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanna Lisa - WaarBenJij.nu

Suriname!

Door: HL

Blijf op de hoogte en volg Hanna

01 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

De langste fietstocht van ons leven..

Maar ik begin bij het begin; de heenreis. Op hato verliep alles soepel. Koffers waren niks te zwaar en we konden zo doorlopen naar de papierencheck. Hier ontplofde Han haar pringlesbus uit haar koffer.. dit was een sneu moment voor Han, maar een hilarisch moment voor mij en de medewerkers van het vliegveld! Al gauw zaten we in het vliegtuig en we hadden er zin in! Ondanks de rare man met tot scherpe klauwen geveilde nagels naast ons hebben we een prettige vlucht gehad en stonden we binnen no time op de grond in Suriname. Daar ging het ietsje minder soepel.. wij, als slimme zelfstandige meiden, hadden geen contant geld bij ons en konden dus niet de toeristenkaart kopen die nodig was om het land binnen te komen. Oeps. We werden doorgestuurd naar een kantoortje waar ons paspoort werd ingenomen. 'Morgenochtend kunnen jullie hem na 9u ophalen op kantoor, zorg dat je de juiste valuta bij je hebt'. Akkoord meneer. Het positieve.. we hoefden niet achteraan te sluiten in de ellendige lange rij voor de douane, we mochten zo doorlopen naar de uitgang. Daar stonden onze mannen al braaf op ons te wachten!

De volgende ochtend, na een nacht in onze prima kamer van guesthouse zus&zo, zijn we dan maar op pad gegaan om onze paspoorten op te halen. 3 banken, 2 kantoren en een uur verder hadden we dan eindelijk ons paspoort weer! Teruggelopen naar zus&zo en de mannen geappt dat we klaar waren voor de eerste dag! We hebben gewandeld door de stad en hebben een mooie indruk gekregen van Paramaribo! Op een gegeven moment liepen we per ongeluk een winkel binnen en Hanna haar oogjes begonnen te stralen. Alles was veel goedkoper dan in Curaçao, heel veel goedkoper. Sorry jongens, planning omgegooid en winkelen maar! Hierdoor hebben we het dubbele uitgegeven van wat we hadden gerekend, maar dat was het allemaal waard. Als ik nu moet gaan beschrijven wat we allemaal hebben gekocht, ben ik morgen nog bezig. Het was veel en we maken ons een beetje zorgen over hoe we het allemaal gaan meekrijgen naar Nederland..
'Savonds lekker gegeten en daarna het nachtleven van Suriname ingedoken!
Geweldige avond!

De volgende dag zijn we naar de vlindertuin en de dierentuin geweest! Veel mooie beestjes gezien. Hanna vond vooral de babyschildpadjes leuk (zie foto op facebook). 'Savonds weer gegeten, een uhh soort chinese erwtensoep, en daarna naar het casino gegaan.. om 2 uur 'snachts kwamen we erachter dat het al 2 uur was en dat we 3 uur in het casino waren geweest. Oeps! Het casino is wel een hele ervaring, je krijgt allemaal drank en eten/hapjes. Ideaal! Gauw naar bed want de volgende dag stond een stukje fietsen op de planning.

De volgende ochtend hadden we om 10 uur afgesproken, de mannen waren er om half 11. Tja, ze zijn goed ingeburgerd zullen we maar zeggen. Goed, nou, ons fietstochtje begon met de hoogste brug van Suriname.. godnondeju. We hebben ons best gedaan maar halverwege zijn we toch maar gaan lopen. Onderaan de brug (nooit gedacht dat we die zouden halen..) even uitgepuft en ontbeten. 'Mike, hoelang moeten we eigenlijk fietsen)' 'mwah klein stukje..'. Dat kleine stukje bleek 45 km te zijn. Ondanks dat het een heel karwei was, hebben we wel hele mooie dingen gezien! We zijn door een stukje jungle gefietst en langs fort nieuw Amsterdam. De terugweg hoefden we niet meer over de brug, maar mochten we met het bootje het water over. Aan de andere kant hebben we typisch Surinaamse soep gegeten en hoefden we nog maar een klein stukje te fietsen.. we hebben een hele nieuwe betekenis gegeven aan het begrip "klein stukje".
'Savonds hebben we roti met onze handen gegeten en hebben we een beetje spelletjes en enge films gekeken. Om half 4 werden we weer keurig naar het vliegveld gebracht en was het weer tijd om naar huis te gaan.. Na enige stress kwamen we gelukkig zo het eiland op en het voelde echt als thuiskomen!

Lieve Max en Mike, we hebben enorm genoten! Heel erg bedankt voor alles!

En dan nu.. nog een maand. De tijd vliegt, echt. We hebben nog heerlijk een week vakantie met daarin een hoop feestjes, de verjaardag van Hanna en het concert van Marco Borsato!
Ja, we zijn de gelukkigste meiden op aarde!

Bon nochi! ♥

• 03 Mei 2014 - 11:05

Stella:

Ben toch wel benieuwd wat je allemaal voor moois gekocht hebt. !! Bon noci liefs Stel

• 06 Mei 2014 - 08:37

Martin:

Dag lieve meiden, wat een avonturen allemaal weer. En ik heb net van Lisa begrepen dat er nog een avontuurtje in Orlando op komst is. Geniet er maar van. Na de zomer begint er vast een heeeeeel saai jaar. Dikke kusss