Langste reisverslag everrr. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanna Lisa - WaarBenJij.nu Langste reisverslag everrr. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanna Lisa - WaarBenJij.nu

Langste reisverslag everrr.

Door: HL

Blijf op de hoogte en volg Hanna

28 April 2014 | Curaçao, Willemstad

De cruise van ons leven!

16 04 2014 – de aankomst.
Om 12:00 werden we door Cor naar de haven gebracht. Daar stonden kennissen van Hanna te wachten en n afscheid genomen te hebben liepen we de pier op. We werden tegengehouden door de beveiliging om te checken of we alles hadden. Tickets; check. Stempel in je paspoort; uhh fuck. We moesten nog even langs de immigratiedienst om een stempel te halen. Halve haven doorgerend (en elkaar weer iets beter leren kennen onder stressvolle omstandigheden) en uiteindelijk zonder problemen de stempel gekregen. Gauw weer terug en bagage ingeleverd.
En toen was het moment daar: we mochten de boot op! Door de security en.. wauw.. in de hal van de receptie. Het leek net de titanic, zonder gein. We zijn er echt, het is gelukt! Bij de receptie stond de Nederlandse host Christian op ons te wachten. Na een hoop informatie konden we gaan inchecken. Doordat we best vroeg waren (sorry Han, voor mijn tik om altijd te vroeg te zijn) stond er nog geen rij en waren we zo aan de beurt. Een aantal formulieren ingevuld en toen kregen we ons kamerpasje en konden we onze hut gaan opzoeken. Lekker onze koffers uitgepakt en genoten van alle nieuwe dingen. Men had ons een kamer met ocean view beloofd en dit was absoluut niet gelogen. Wauw, beste uitzicht everrr.
Nadat we helemaal gesetteld waren, zijn we het schip gaan verkennen en hebben we lekker gelunched/gelunchd. Lang leve all inclusive!
Om 15:00 werden we verwacht in de theaterzaal voor de veiligheidsinstructie, bring your lifesuit. Ai no haha. Dit werd vast grappig. En dat was het ook, het leverde mooie foto’s op. De volgende bijeenkomst was om half 7 dus we hadden nog wel even. We zijn naar het zwembad gegaan en daar werd net het hele animatieteam voorgesteld. Een supergroot team en het sfeertje viel gelijk op. Heel gezellig. Die sfeer hing trouwens op het hele schip. Iedereen deed mee als er iets te doen was en er was altijd veel muziek en gedans. De bevolking bestond voor 90% uit Venezuela en Colombia, vertelde Christian later, en dat verklaarde de sfeer. Geweldig! We hebben zelfs nog even meegedanst . Daarna naar de kamer om lekker te douchen en door naar de volgende bijeenkomst. We moesten in de disco zijn, maar toen we daar aankwamen stonden er allemaal mensen te bidden en te zingen. Er bleek een paasmis aan de gang te zijn. Al gauw kwam Christian ons halen. Na een presentatie van een uur (het had in een kwartier gekund..) wisten we alles over alles en hebben we gelijk de excursies geboekt. Venezuela slaan we over, want door het gevaar zijn alle leuke excursies eruit gehaald. Na de voorlichting weer even gegeten bij het buffet en even gechilled in onze kamer. Opeens werd er op onze deur geklopt en stond daar Emmanuel Lopez, ons ‘kamermeisje’. Een hele lieve man waar we even gezellig mee hebben gekletst. Hij gaat ons helpen met Spaans haha. Om 22:00 zijn we naar de show gaan kijken, een circusshow. Wel grappig. Beetje flauw. Na de show wilden we naar de disco gaan en daar moesten we opeens bewijzen dat we 18 waren na de hele middag al aan de cocktails gezeten te hebben. Helaas was de disco nog helemaal leeg en zijn we maar naar bed gegaan. Een indrukwekkende eerste dag!

17 04 2014 – op zee.
Na een rustige nacht zijn we lekker gaan ontbijten bij het buffet. Het was een prachtige dag, dus na het ontbijt snel onze bikini aangetrokken en daar deck 11 gerend. Een mooi bedje veroverd bij het zwembad en lekker liggen bakken. Op een gegeven moment werden we wakker door het lawaai en bleek er een mannenverkiezing plaats te vinden. Dit trok onze aandacht wel en was ook niet vervelend om naar te kijken. Na de lunch wilden we eventjes gaan liggen voor een middagdutje. Dit werd iets langer en uiteindelijk hebben we 3,5 liggen slapen, oeps. Gauw weer terug naar deck 11 om van de laatste zon te genieten. Om half 6 zijn we weer terug gegaan naar de hut om lekker te gaan douchen want om 8 uur werden we verwacht in het a la carte restaurant. Lekker gegeten en na het eten een prachtige show gezien! Rock never dies. De volgende ochtend werden we al om 08:45 verwacht om de hele dag Panama-city in te gaan dus we zijn niet al te laat naar bed gegaan.

18 04 2014 – Panama!
We zaten om 9 uur in de bus richting de stad en opeens begon het te regenen.. ai no! Ja, vertelde de gids, dit was de eerste regen sinds december want precies deze dag was het regenseizoen begonnen! En hij lachte er ook nog bij. We zaten in een bus vol Nederlands en de gids sprak continu Engels. We hebben verschillende delen van panama-city gezien, het oude deel en het nieuwe deel. Het contrast was overduidelijk. Je ging van de krotjes en afgebrande huizen naar hoge, moderne torens en kantoren. De skyline van die hoge torens was trouwens waanzinnig. We hebben veel rondgelopen, al zou je ook kunnen zeggen rondgerend, want onze gids had behoorlijk haast. Op de terugweg zijn we bij een restaurantje gestopt waar we een lunch kregen. Ook zijn we langs het panama kanaal gereden en hebben we de ‘locks’ gezien. Helaas zijn we rond dit moment in slaap gevallen en hebben we dit niet heel erg meegekregen.. oeps.
Eenmaal teruggekomen op de boot zijn we even langs het buffet gelopen en wilden we daarna een dutje doen. Toen we net in onze goddelijke bedden lagen, werd er via de intercom omgeroepen dat er een veiligheidsoefening was. Deze hadden we al gekregen maar goed, de omroeper was niet helemaal duidelijk dus.. wij ons zwemvest weer onder de arm en naar deck 7 om te verzamelen. ‘Your cabin number is not on the list. Did you arrive today?’ uuhh no.. ‘why are you here? This is only for the passengers who arrived today’. Oke, gênant. Gauw weer terug naar de hut en er niet meer uitkomen. Ai ai ai. Door de lachbuien die daarop volgden was onze slaap volledig verdwenen en zijn we maar naar het zwembad gegaan.
Daar kwam het animatieteam om een spel te spelen. Natuurlijk moesten wij meedoen. Oke prima! Je moest tegen elkaar spelen en je moest omstebeurten antwoorden geven op zijn vraag en je moest binnen 5 seconden antwoorden. Was het niet goed of duurde het te lang dan kreeg je een emmer water over je heen en as je af. We overleefden allebei de eerste ronde! *applaus*. In ronde twee moesten we tegen elkaar. Ik wil hier verder niet op in gaan, ik werd nat en Hanna ging door naar de finale. En die won ze! Trots!  Na een lekkere warme douche zijn we even door het casino heen gewandeld en hebben we de show bekeken. De show was niet boeiend helaas. Het a la carte restaurant wel, gelukkig. We waren allebei uitgeput na deze vermoeiende dag en zijn lekker ons bedje ingekropen. Het schip schommelde heel erg, je hoorde zelfs de kleerhangers in de kast schuiven, en dit was niet erg bevorderlijk voor onze toestand. Gelukkig had Han genoeg reispilletjes mee en kon ze er tegenaan!

19 04 2014 – Colombia!
We hadden de excursie ‘the walking tour’ geboekt en dat was ook wat we hebben gedaan. We hebben gelopen door Cartagena. We hadden een Spaanse gids maar voor ons drieën, wij + manolya, vertelde hij alles in het Engels. Het was al een man op leeftijd en daardoor duurde het allemaal ietsje langer. We zijn als eerste langs een fort gereden, hebben hier een foto gemaakt en zijn toen doorgereden naar het centrum. Vanaf hier zijn we gaan lopen. We hebben over een muur gelopen en zijn langs een aantal pleintjes gelopen. We hebben een hele gezellige dag gehad met Manolya en ook de stad was er mooi om te zien. Naast Manolya hebben we nog meer vrienden gemaakt, namelijk een groep Chinezen die mee was op excursie. Ze wilden met ons op de foto en als we even niet opletten, maakten ze stiekem een foto. Dit was best wel hilarisch.
’s Avonds hebben we bij 6 Colombianen aan tafel gegeten in het restaurant. We hebben mooi ons Spaans kunnen oefenen! De dames vonden Hanna haar ketting erg mooi en wilden graag ruilen. Hanna en haar kettingen zijn onafscheidelijk.. dus die mevrouw had pech. Wel hebben we haar adres gekregen, zodat we als we ooit weer in Colombia zijn langs kunnen komen! Na het avondeten was er een abba show, erg leuk voor de Nederlanders, de rest van de passagiers kenden ze nauwelijks. Na de show zijn we Manolya weer tegengekomen en zijn we tot diep in de nacht naar de disco geweest.

20 04 2014 – op zee!
Helaas was deze dag niet zo mooi als de eerste dag op zee. Het was erg bewolkt en daardoor was het ook rustig aan het dek. We hebben een beetje gechilled bij het zwembad, af en toe een hapje gegeten en wat rondgelopen/gewinkeld/geld verloren in het casino. We hebben de hele dag gezellig met Manolya opgetrokken. Rustig dagje dus!

21 04 2014 – Aruba!
Daar waar Manolya naar het strand ging, gingen wij de bustour over het eiland doen. We hebben heel Aruba gezien en kwamen eigenlijk tot de conclusie dat Aruba en Curaçao heel erg op elkaar lijken haha. We hebben de vuurtoren, het kerkje, het typische huis, de stenen met rare vormen en de sheta boka van Aruba gezien! Leuke tour en een gezellige gids. We waren al vroeg weer op de boot en zijn met z’n tweeën nog even Oranjestad ingelopen. Paar souvenirs gekocht en in een cafétje gezeten met WiFi. Weer lekker gegeten op de boot en de show gekeken. Ook nog even het casino in geweest. ’s Avonds natuurlijk de disco nog even bekeken met Manolya. We hadden als voornemen om elke cocktail te proberen die op de kaart stond. Dit is helaas/gelukkig niet gelukt, maar wel hebben er wel een aantal gehad! De Feliz crucero (happy cruise) was de favoriet!

22 04 2014 – Venezuela.
We hebben geen tour gedaan door Venezuela en zijn lekker een dagje op de boot gebleven. Het was helaas niet heel mooi weer maar toch wel even lekker in de zon kunnen liggen. Verder hebben we ons vooral vermaakt met Manolya en het animatieteam. Beetje cocktails drinken en op een bedje in de zon liggen is ook niet verkeerd! We hadden wel mooi uitzicht op Venezuela dus we hebben wel een beetje gezien. ’s Avonds ons vaste programma: eten – show – casino – disco. Er was een star wars spelshow in de disco met het animatieteam en wie mocht er mee doen? Juist, Lisa. Hanna en Manolya zaten lekker langs de kant te genieten met hun cocktail. Het was een best leuke show en het was ook een gezellige avond. Onze laatste avond alweer.. De volgende ochtend moesten we om kwart voor 9 al verzamelen en daarvoor al ontbeten hebben, dus erg laat hebben we het niet gemaakt.

23 04 2014 – Curaçao
Zoals ik al zei werden we om kwart voor 9 verwacht. Om 9 uur waren we van de boot en moesten we richting de immigratie voor een stempel. Gelukkig konden we met iemand meerijden want het was nog best een stukje lopen. Alles ging soepel en binnen een uur waren we weer thuis.. he bah. We hadden nog wel een paar weekjes op de cruise willen blijven! Maar geen tijd om te treuren, want we moesten een hoop doen. Gauw kleding naar de was gebracht, koffer uitgepakt en weer ingepakt en naar het vliegveld. (oke, we hadden hiervoor zo’n 5 uur maar toch). Want we vlogen door naar Suriname..

Wordt vervolgd...

• 28 April 2014 - 21:23

Manolya:

Echt superleuk om te lezen! Zo leuk dat ik het heb gekopieerd om te bewaren

• 28 April 2014 - 21:40

Ans:

Prachtig!! Wat een week!!

• 29 April 2014 - 07:12

Martin:

Wat een fantastisch reis. Fijn dat jullie zoveel mooie dingen kunnen beleven.