Eerste stageweek, ruzie met de locals en meer.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanna Lisa - WaarBenJij.nu Eerste stageweek, ruzie met de locals en meer.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanna Lisa - WaarBenJij.nu

Eerste stageweek, ruzie met de locals en meer..

Door: HL

Blijf op de hoogte en volg Hanna

16 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Zo, twee weken op dit eiland en wat hebben we het goed hier!
Het zonnetje schijnt altijd, we raken niet uitgekeken op de stranden en we kunnen het nog steeds best oke met elkaar vinden!

We hebben de eerste stageweek achter de rug en wat zullen we daar nu eens van zeggen.. het is in ieder geval heel anders dan in Nederland. Het is het Nederlands onderwijs maar dan van 50 jaar geleden. De leerkrachten zijn heel negatief naar de kinderen toe en zo hebben we nog een paar dingen ontdekt die wij later absoluut niet in onze klas willen gebruiken! Maar goed, we maken er gewoon een mooie tijd van.
Gisteren valentinesday op stage gevierd, erg leuk en schattig om mee te maken. Het wordt een stuk uitbundiger gevierd dan in Nederland.

Ja.. ruzie met de locals.. we hebben nu allebei al een keer 'ruzie' gehad met een Antilliaan.. en we zijn er achter gekomen dat Antillianen niet van Nederlanders houden en dat je je maar beter gedeisd kan houden, dus dit betekent: niet lachen om een Antilliaan en al helemaal niet verwijzen naar Nederlandse normen en waarden die hier niet van toepassing zijn. Ik zal niet verder in gaan op de woordwisselingen maar u snapt dat wij een wijze les hebben geleerd!

Naast naar stage gaan en ruzie maken met de mensen hier, gaan wij vooral naar het zwembad of het strand. We hebben een superlekker zwembad gevonden waar we gratis kunnen liggen en dat is dan ook waar we na een lange en zware ;) stagedag te vinden zijn. Op onze vrije dag (donderdag) en zoals vandaag, in het weekend, gaan we naar het strand en gaan we feestjes af. Afgelopen woensdag hebben we flink gefeest bij Cabana en gisteren weer naar Wet & Wild. Helaaaass moeten we vanavond weer, ditmaal naar Zanzibar! U begrijpt; we hebben een verdomd zwaar leven hier!

Fijn weekend en slaap lekker voor nu,
en geniet maar een beetje van de zon op onze foto's :)

Dikke kus van ons!

• 16 Februari 2014 - 06:10

Vladimir:

UFOs will nuke: UNSC in NY[NY], Chicago[IL], LA[CA], Houston[TX] and Miami[FL]. Also destroyed by nukes are: Mexico City[Mexico], Bogota[Colombia], Rio de J. and Sao Paulo[Brazil], Santiago[Chile], London and Manchester[UK], Amsterdam and The Hague[NL], Brussels[B], Paris and Lyon[F], Madrid and Seville[ES], Frankfurt/M and Berlin[D], Rome and Milan[I], Athens[Greece], Istanbul and Ankara[Turkey], Moscow and Nizhny Novgorod[Russian Federation], New Delhi and Mumbai[India], Beijing and HK[PRC], Bangkok[Thailand], Tokyo[Japan], Seoul[ROK], Sydney and Melbourne[Australia].