Cultuurshock! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanna Lisa - WaarBenJij.nu Cultuurshock! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanna Lisa - WaarBenJij.nu

Cultuurshock!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Hanna

02 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Het is hier nu 8 uur 's ochtends. Wij zijn al sinds 5 uur wakker, omdat we in NL ook al niet van die uitslaaphelden zijn. Dit is een beetje jammer, maar het leven hier maakt alles goed.

Ik zal even beginnen vanaf het moment van de baggagedrop, gisterochtend op schiphol. Han had ietsje te veel in haar koffers, echt hoor, een heel klein beetje, maar 7 kilo te veel! Dit zorgde voor enige hilariteit (bij de omstanders) en teleurstelling (bij Hanna), maar uiteindelijk kwam het goed.
De vliegreis was lang en uiteindelijk nog langer want we hadden een uur vertraging. Daarbij kwam ook nog eens dat ons tv-schermpje het niet deed. Wij baalden hier eigenlijk best wel van, want we hadden ons al helemaal verheugd op Mees Kees gaat op kamp! Maar gelukkig kwam de stewardess met een goedmakertje: we mochten ieder voor 50 euro shoppen in het vliegtuig! Dus Han heeft een lekker luchtje en ik heb een dure mascara en consealer. Dingetjes die we anders noooit hadden gekocht!
Uiteindelijk waren we dan om half 4 's middags (lokale tijd) hier, het was toen in Nederland half 9. We werden opgehaald door de huisbaas en kregen gelijk een mooi beeld van het eiland. Het is hier nog enorm groen, de verkeersregels doen er eigenlijk niet toe en je reflexen worden optimaal getest!
Onze kamer is heel goed! Best wel ruim, koelkastje, ventilator en grote kasten! Ook de huisgenoten zijn super, evenals de huisbaas.
Gisteravond al lekker de BBQ aangezet en daarna maar gelijk een feestje gepakt. We zijn naar Zanzibar geweest en het was erg gezellig! Lekker dansen op het strand en Amstel Bright drinken! Goed leven!

Wij kunnen hier wel wennen en zullen het hier zeker naar onze zin hebben! Maandag of dinsdag ('dan zal het wel woensdag worden' , aldus de huisbaas) hebben we een autotje en dan kunnen we lekker cruisen over het eiland!

De foto's komen later! Wij gaan nog even proberen te slapen!
Adios!
X Hanna en Lisa

• 02 Februari 2014 - 13:45

Hanneke:

Hoi Lisa en Hanna,

Wat leuk om al zo snel wat van jullie te horen/lezen. Wanneer gaan jullie echt beginnen op school? Slaap lekker en veel plezier! groetjes xxx

• 03 Februari 2014 - 10:11

Martin Stam:

Hoi meiden,

Wat leuk om zo'n uitgebreid verslag al zo snel te krijgen. Hou vol, want ik ben erg benieuwd naar jullie avonturen. Het lijkt allemaal verdacht veel op vakantie, al heet het officieel dan ook stage (ha ha ha).
    Maak er een paar mooie maanden van met zij tweetjes ( en straks met zijn drieën).

groetjes xxx papa/martin